پنجشنبه 27 تیر 1398

آموزش هیدروتراپی (مقدماتی)
آموزش هیدروتراپی (مقدماتی)
  • 21 خرداد
  • 0 نظر

تمام فعالیت ها از موقعیت ایستادن پایه آغاز می گردد.

سینه صاف،پاها موازی کمی جدا از هم، شکم داخل، چانه صاف وروبرو، پشت صاف (نه خیلی خم ونه خیلی گود) در اين حالت به روي پنجه رفته و سپس به حالت اول برگرديد . ( پنجه و پاشنه )


حركات مناسب عضلات چهار سر ، خم کننده های ران ، همسترینگ و نزدیک کننده های ران ، سرینی بزرگ

2 - راه رفتن درجا :

با فاصله مناسب و رو به دیوار استخر بایستید و در صورت لزوم دست خود را حائل بدن نمایید. پاها را رو به

جلو- مانند حرکت مارش- به نوبت بالا و پایین ببرید.


همه ورزش ها3 – راه رفتن در عرض استخر :

به صورت عادی در عرض استخر راه بروید، هماهنگی اندام فوقانی وتحتانی درهنگام راه رفتن رعایت شود(حرکت مخالف دست وپا) انتقال وزن از پاشنه به پنجه انجام شود .

 

4 - راه رفتن در عرض استخر با گام بلند :

حركت شماره 3 با اين تفاوت كه گام هاي خود را بلند برداريد



همه ورزش ها5 - بالابردن پا از پهلو:

در صورت لزوم برای حفظ تعادل دست خود را به لبه استخر بگیرید. پا را از مفصل لگن به سمت بیرون بالا و  پایین ببرید.

 

 

 

 

 



همه ورزش ها6 - کشش پا :

در صورت لزوم برای حفظ تعادل دست خود را به لبه استخر بگیرید 

پا را از مفصل لگن به سمت عقب بالا بكشيد مدت مورد نياز( 20 تا 30 ثانيه ) مكث كنيد و سپس پایین

ببرید.مراقب باشید پشت خود را قوس ندهید. این حرکت را برای هر دوپا انجام دهيد .

 

 



7- کشش ساق پا :

رو به دیوار استخر بایستید و برای حفظ تعادل دست خود را به لبه استخر بگیرید.

یک پا را به سمت عقب برده و کف هر دو پا را بر روی زمین قرار دهید. پاشنه پای عقب را روی زمین نگه دارید

و زانوی پای جلویی را خم کنید و با حرکت مچ پا به سمت جلو متمایل شویدتا هنگامی که کشش را در

ساق پا احساس کنيد مدت مورد نياز( 20 تا 30 ثانيه ) به كشش را ادامه دهيد ، سپس این حرکت را با یا

ديگر انجام دهيد .



8 –خم و راست كردن زانو :

به ديواره استخر تكيه داده سپس پای راست را به آرامی از مفصل ران بالا آورده.در اين حالت زانو را خم

وسپس باز کنید و به حالت اولیه برگردید، این حرکت را با پاي ديگر انجام دهيد .

 

 

 

 



9 – حركت پاي دوچرخه :

در صورت لزوم برای حفظ تعادل دست خود را به لبه استخربگيريد ،

سپس با يك پا حركت ركاب زدن دوچرخه را انجام دهيد ، این حرکت را با پاي ديگر انجام دهيد .


حركات مناسب دست :

براي انجام حركات براي كتفها و بازو بايد كمي زانو خود را خم كنيد كه سرشانه شما در آب قرار گيرد .

توجه داشته باشيد :حتماً در نزديك ديواره استخر باشيد كه اگر تعادل خود را از دست داديد از ديواره كمك

بگيريد .

البته در هنگام حركات پا در حالت ايستاده مي توانيد حركات دست را براي دست آزاد خود استاده كنيد .

1 - هر دود ست را به طرفین بدن کشیده و تا جائی که امکان دارد آنها را بالا ببرید،دست ها را طوری حرکت

دهید که کف دست هابه سمت یکدیگرباشد،سپس دستها را پایین اورید.(دراین هنگام کف دستها به طرف

پایین قرار دارد)

2- حرکت چرخش داخلی و خارجی شانه ها،دور کردن و نزدیک کردن دست ها

3 - حرکت خم کردن و باز کردن انگشت

 

منبع

نظرات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.